Libros y precios (2014)

Libros y precios (2014)

Fijar el precio de un libro electrónico puede suponer un verdadero dolor de cabeza. ¿Qué precio ponerle? ¿Quiénes son los beneficiados? Demasiado alto y no se vende, demasiado bajo y se pierde dinero. Además, un producto barato se suele relacionar con un producto de menor calidad. Sin embargo, también es cierto que un libro a un precio bajo o incluso gratuito es posiblemente una forma de asegurar futuras ventas. También hay quien piensa que habría que pagar más por los ebooks que por los libros de papel, quien opina lo contrario y quien propone que las camisetas se vendan con un ebook de regalo.

eBook Pricing: What’s Wrong with Free?
GoodeReader 15 May 2014 Mercy Pilkington

Content Pricing Consultant: Ebooks Should Be (Much) More Expensive
Digital Book World 2 April 2014

The Great E-book Pricing Question
Let’s get Digital Blog by David Gaughran 7 April 2014

¿Por qué la gente paga más por una camiseta que por un ebook?
Lectura Lab 25 de marzo de 2014

Why Are T-Shirts More Valuable Than Ebooks?
Digital Book World Beth Bacon 21 March 2014

Price Fixing and e-Books: Who Wins? Who Loses?
While the courts have held that the actions Apple took to accomplish this were illegal, many industry observers believe that some e-Books should command prices equal or better than their printed counterparts.
IndieReader Danny O. Snow 14 March 2014

Los precios de los ebooks: una industria a varias velocidades
Diario Turing Paula Corroto 5 de marzo de 2014

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s